Strada Lotru 11, Sector 1, Bucuresti

“Un vapor este in siguranta ancorat in port, insa nu pentru asta a fost construit.”

William GT Shedd

Diferentierea si competitivitatea prin identificarea noilor segmente de piata sau prin lansarea unor produse inovative este tot mai dificila in aceasta epoca. Tinta a fost reorientata catre revizuirea sistematica a modelului organizational, dezvoltarea rezilientei si crearea valorii sustenabile a afacerii.

Construirea sistemului de management al riscurilor creeaza valoare si asigura rezilienta intreprinderii prin diminuarea riscurilor. Un sistem puternic de management al riscurilor confera incredere pentru abordarea oportunitatilor de extindere si dezvoltare a unor noi afaceri, pe orizontala sau pe verticala si pentru asumarea mai multor riscuri din moment ce exista suficiente capabilitati de management riscuri integrate in cadrul intreprinderii. Multe persoane vad riscul doar ca ceva ce trebuie eliminat un companion indezirabil in gestiunea resurselor si capacitatilor necesare livrarii produsului sau serviciului.

Insa asa cum economistul Robert Merton adesea a precizat, se poate, de asemenea, argumenta ca intreprinderile creeaza valoare devenind mai bune la administrarea riscurilor decat competitorii lor. Concluzia este ca daca esti mai bun decat altii la administrarea unui anume risc specific, ar trebui sa iti asumi o expunere tot mai mare la acel risc.

Uneori incercarea de a evita un risc, de fapt il creste, ceea ce reprezinta o presiune pentru a-l gestiona mai bine si pentru a te expune astfel chiar mai mult la acel risc. Inovatia directionata de risc are un avantaj important fata de alte forme de inovatie: este mult mai ieftina. Inovatiile de produse si tehnologii implica adesea generarea unei multitudini de idei si apoi dezbaterea lor, aprobarea si crearea prototipului.

Sunt necesare multiple iteratii ale prototipurilor, opinii ale consumatorilor si testari. Adesea cheltuielile de cercetare si dezvoltare sunt semnificative. Inovatia directionata de riscuri, pe de alta parte, poate fi abordata intr-o maniera sistematica cu mai putine cheltuieli si pot fi facute estimari relativ clare si credibile privind potentialele costuri si beneficii.

O deosebita cercetare a fost realizata asupra tarifarii riscului si astfel exista metode serioase de a evidentia asta in contracte cu optiuni reale de reducere, transferare sau suplimentare a riscului.

Toate functiile ar trebui sa fie bine integrate in obiectivul firmei de a maximiza valoarea proceselor proprii si, in consecinta de a maximiza valorea intreprinderii. Aceasta viziune are ca tel atragerea disponibilitatii pietei (a bancilor, a investitorilor, a burselor de valori, a industriei) pentru recunoasterea explicita a valorii reale a intreprinderii create prin venituri, costuri sau surse de finantare (credite sau capitaluri).

Aceasta abordare inlocuieste conceptul traditional de maximizare a profitului sau maximizare asteptata a profitului, permitandu-ne sa introducem elemente de diminuare a riscului in procesul decizional.

Servicii

Valoarea depinde de risc, cost, calitate si perceptia comunitatii; Valoare = performanta / cost

Dezvaluie oportunitati neasteptate de a crea valoare prin adaugarea de risc – daca societatea este bine plasata pentru a-l gestiona. Daca sunteti mai buni decat altii in ceea ce priveste gestionarea unui anumit risc, trebuie sa va asumati mai mult din acel risc.

Un plan de management al riscului de afaceri implica identificarea, evaluarea si elaborarea strategiilor de gestionare a riscurilor. Este o parte esentiala a oricarui plan de afaceri si va va ajuta sa va pregatiti si sa va ocupati de factorii de risc asociati cu o recesiune economica.

In timpul unei recesiuni economice, managementul riscului de afaceri implica indeaproape monitorizarea performantei afacerii dvs., identificarea oricarei probleme care o afecteaza si punerea in aplicare a strategiilor de reducere sau solutionare a acestor probleme. In cele mai multe cazuri, cea mai buna modalitate de a monitoriza performanta este utilizarea rapoartelor dvs. financiare.

Daca descoperiti, de exemplu, ca vanzarile dvs. au scazut, ar trebui sa analizati factorii care afecteaza performanta vanzarilor, astfel incat sa stiti cum sa remediati problema si sa gestionati riscurile asociate.

Intr-o lume a incertitudinii, consideram riscul ca incluzand posibilitatea potentiala de a obtine atat castiguri, cat si perspectiva negativa pentru pierderi. Pentru intreprinderi si pentru persoane fizice, riscul este o componenta care trebuie luata in considerare in cadrul unui obiectiv general de maximizare a valorii asociate riscului. Alternativ, dorim sa minimizam pericolele asociate cu colapsul financiar sau alte consecinte negative.

Pe de o parte, trebuie sa atenuam consecintele negative cum ar fi esecurile. Pe de alta parte, ar trebui sa luam in considerare oportunitatile de castig atunci cand ne asumam riscuri. Sa identificam zona de optimizare in care reusim atat minimizarea riscului, cat si maximizarea valorii.